رواية دموع العشق الفصل الرابع 4 بقلم ايات الرحمن


 رواية دموع العشق الفصل الرابع 4 بقلم ايات الرحمن 

#إسكريبت_دموع_العشق 4


رنيم جيت تخرج عاصي مسك ايديها ودف.عها على الأرض وقفل الباب وبص ليها بش.ر وقال


انتي يتعملي ايه في اوضتي انا  مش قولت ليكي اكتر من مره ممنوع تدخلي اوضتي او تقفي في مكان انا فيه


كانت واقفه ودموعها بتنزل ومش قادره ترد

ما تردي 

دي اوضتي انا والله ماما بدلتهم عشان الاوضه دي فيها مكتبه عشان اذاكر فيها والتانيه لا فقالت انت مل بقيتش محتاج المكتبه 


ازاي تاخد قرار زي دا من غير ما ترجع ليا

وبص ليها بقر.ف وفتح الباب ونادي علي والدته


والدة عاصي : في ايه مالك يا حبيبي بتنادي ليه

تعالي يا ماما المخلو.قه دي بتقول ان انتي بدلتي الغرف دا صح 


الام بإرتباك وصوت هادي:  ايوه


ماما عليّ صوتك عارفاني بك.ره الصوت المنخفض


ايوه يا عاصي انا اللي بدلت الاماكن 

ممكن اعرف ليه


عشان يا حبيبي اوضتك فيها مكتبه وانت مش بتحب القراءه و رنيم بتحبها عشان كدا بدلت الأماكن


انا هخرج دلوقتي وعايز لما ارجع الاقي الكائن دي طلعت من اوضتي والا هسيب ليها البيت كله 


خلاص يا عاصي حاضر هنقلها حاضر

وبعد كدا عاصي بص لرنيم بكل كر.ه ومشي






رنيم: هو ليه بيعمل معايا كدا

معلش يا حبيبتي بكره يفهم كل حاجه هو عاش طول عمره بعيد عننا وكان دايما فاكر ان انتى اخدتينا منه


وهو انا عملت ايه غير كدا غير ان اهلي اتخلص.وا مني واخدت اهل تانيين من ابنهم


اهلك ايه يا رنيم انتى ما لكيش اهل غيرنا احنا اللي ربينا وسهرنا وعلمنا احنا اهلك وغص.ب عن اي حد فهماني


رنيم هزت رأسها بنعم وبعدين حضنت والدة عاصي وفضلت تبكي


بعد كام ساعه عاصي وصل وكانت كل حاجه رجعت زي ماكانت


طلع نام ورفض يتكلم مع اي حد في البيت

تاني يوم


الكل كانوا قاعدين علي السفره بتنزل رنيم 


صباح الخير يا بابي صباح الخير يا مامي


عاصم : صباح الورد يا عيون بابي

الام: صباح النور ياروح مامي يلا عشان تفطري


صباح الخير يا عاصي

عاصي بص ليها بق.رف وما ردش

الام: يلا يا حبيبتي عشان تفطري

حاضر يا مامي وقعدت


وكل شويه تبص لعاصي اللي كان بيلعب في الطبق بالشكوكه 


بعد شويه وقفت رنيم وقالت هتروح الجامعه

الأم: رنيم يا حبيبتي عاصي هيروح الجامعه هو كمان دلوقتي لان بداية شغله في الجامعه النهارده فروحي معاه


عاصي: هي مين دي اللي تروح معايا 

عاصم: مش فيها حاجه يا عاصي يعني لما توصلها في طريقك وبعدين دي نفس الجامعه اللي هتدرس فيها 


فهتضطر كل يوم توصلها معاك


عاصي نفخ بضيق وخرج 

عاصم: هههههههههههه بسرعه يا رنيم عاصي زي الميه بيتبخر بسرعه يلا. 


رنيم خرجت وعاصم وزوجته كانوا واقفين يشوفوا رد فعل عاصي ايه


عاصي: هفضل واقف مستني سيادتك طول النهار انا ولا ايه

حاضر

لا مطيعه اوى






رنيم ركبت العربيه وهي مر.عوبه عاصي مج.نون ممكن يعمل اي حاجه عشان يخل.ص منها 


كانت طول الطريق وهي بتدعي ربنا يستر لحد ما يوصلوا 


لكن ما انتبهتش ان هي طول الوقت مركزه معاه


عاصي بملل: عارف إني حلو ممكن بقي تبصي قدامك عشان اعرف اركز في الطريق ولا تحبي ادخل. بيكي في اي .جدار. واخلص .منك 


رنيم بصيت قدامها بسرعه وما اتكلمتش


وبعد وقت مش كتير وصلوا الجامعه


وبدءت الدقائق تمر  واول محاضره بدءت 

وكان عاصي هو في المحاضره الاولي


واول ما دخل كانت رنيم مشغوله فما اخدش باله من وجودها

عاصي: الحمد لله مش هنا كان زمان اليوم كله ملل


وهنا رنيم بترفع رأسها وبيشوفها عاصي وهو مصدو.م وهي مبتسمه


عاصي في نفسه: اكيد دا ذ.نب اه هو ذ.نب ولازم يتك.فر عنه 

بس ماشي يا رنيم وعد مني الجامعه دي طول ما انا فيها مش هخليكي تحلمي بس مجرد حلم تدخليها


افرحي بيها كام يوم عشان الجاي ليكي كله دموع


في فيلا عاصم


الأم: مالك يا عاصم بتفكر في ايه

عاصم: ولا حاجه

مش عايز تقول ليا

موضوع عادي

طب عرفني بالعادي دا يا عاصم


انا بعتت مسدج لرنيم وعاصي ان هما يروحوا الشركه 

ليه 

عشان رنيم هتبدء شغل في الشركه مع عاصي


انت عايز توصل لايه يا عاصم


عايز ازوج رنيم وعاصي لبعض

الام : مستحيل


بقلمي أيات الرحمن


                    الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×